logo future of twente_zwart@2x.png
IMG-20210331-WA0021.jpg

Enschede, 16 april 2021

Twentse vrouwen en organisaties slaan handen

in een voor ontwikkeling van vrouwelijk talent.

Future of Twente nieuwe hoofdsponsor FC Twente Vrouwen

Vandaag is de campagne ‘Future of Twente’ gelanceerd in De Grolsch Veste in Enschede. Future of Twente is een samenwerking tussen tien ambitieuze vrouwen, diverse Twentse bedrijven en de Twentse onderwijsinstellingen. Samen zetten zij zich in voor de ontwikkeling van vrouwelijk talent in de regio Twente. “Met dit initiatief willen we vrouwen, van alle leeftijden, inspireren om de kansen in hun carrière te pakken. Daarnaast willen we bedrijven bewust maken van het verborgen potentieel. We zijn blij dat er meerdere bedrijven zich al bij ons aangesloten hebben”, aldus Emma van Geel, voorzitter van de stichting achter Future of Twente. Tijdens de lancering is tevens bekend gemaakt dat het initiatief de nieuwe hoofdsponsor is van FC Twente Vrouwen.

Lancering in De Grolsch Veste
Tijdens de lancering gingen de aanwezigen met elkaar in gesprek over de kansen die zij zien in de regio en de redenen waarom zij het initiatief steunen. Daarna bekrachtigden de aangesloten bedrijven en Future of Twente de samenwerking door de sponsorovereenkomst symbolisch te ondertekenen en deze aan Renate Jansen (aanvoerder eerste elftal FC Twente Vrouwen) te overhandigen. Naast Jansen waren ook Tommy Stroot (hoofdtrainer FC Twente Vrouwen) en Paul van der Kraan (Algemeen Directeur FC Twente) namens de club aanwezig. 

Samenwerking met Twentse bedrijven
Komend jaar gaat Future of Twente samen met tien grote partners een programma vormgeven waarin de persoonlijke ontwikkeling, het vormgeven van het carrièrepad van vrouwen én bewustwording van werkgevers op dit onderwerp centraal staan. Inmiddels zijn er vier partners aangehaakt, namelijk BeljonWesterterp, Demcon, Reggeborgh en Univé Oost. De drie grote onderwijsinstellingen, ROC van Twente, Hogeschool Saxion en Universiteit Twente, zijn kennispartners van Future of Twente. Daarnaast is er een nauwe samenwerking met reclamebureau Artica voor de creatieve invulling van de campagne. Van Geel: “Het enthousiasme dat we bij veel Twentse bedrijven horen, geeft aan dat dit een kansrijke regio is, waar initiatieven als de onze kunnen slagen. Naast onze grote partners willen we ook graag andere bedrijven de mogelijkheid bieden om bij ons aan te haken.” Future of Twente wil daarnaast mensen en (bestaande) initiatieven in de regio aan elkaar verbinden.

 

Het programma bestaat uit events voor vrouwen én beleidsmakers van bedrijven, bedoeld om hen te begeleiden en te inspireren over dit onderwerp. De invulling varieert van het ontwikkelen van soft skills tot het bespreekbaar maken van diversiteit en omgaan met je eigen financiële situatie. Het eerste event staat gepland in juni en is een workshop van het initiatief ‘Omdat ik het verdien’ van Europarlementariërs Agnes Jongerius en Vera Tax.

 

Reggeborgh is een van de partners van Future of Twente. Gérita en Inge Wessels zijn enthousiast over het initiatief en het sponsorschap van FC Twente Vrouwen. “Het zijn talentvolle en krachtige vrouwen die een betrokken sponsor verdienen. Je ziet dat FC Twente Vrouwen speelt met een drive en ambitie en dat ze iedere wedstrijd een topprestatie willen neerzetten. Zij zijn een goed voorbeeld voor vrouwen in de regio.”

Vrouwen van harte uitgenodigd
Future of Twente wil toegankelijk zijn voor alle vrouwen in Twente. Van Geel: “Wij (vrouwen) hebben ambitie, maar lang niet altijd spreken we die uit of gaan we ervoor. Daarnaast zien we dat het onderwerp ‘diversiteit op de werkvloer’ een weinig besproken onderwerp is bij bedrijven, terwijl meer diversiteit leidt tot meer innovatie en betere resultaten. Het is tijd daar ook aandacht voor te vragen. Iedereen die zich hierin herkent en zich aangesproken voelt door onze boodschap, is van harte welkom bij de events die we gaan organiseren. Via onze online kanalen willen we hen daarnaast inspireren met voorbeelden en informatie. Daarnaast kunnen vrouwen tijdens onze activiteiten hun netwerk opbouwen en ervaringen met anderen uitwisselen.”

Hoofdsponsor FC Twente Vrouwen
De komende drie seizoenen is Future of Twente hoofdsponsor van FC Twente Vrouwen. Het team staat op dit moment bovenaan in de Pure Energie Eredivisie Vrouwen en speelt zaterdag de halve finale van de KNVB beker. Van Geel is blij met dit uithangbord: “Deze krachtige vrouwen passen perfect bij onze boodschap. We zijn zo zichtbaar en creëren tegelijkertijd bewustwording over het onderwerp.” Renate Jansen, aanvoerder van de FC Twente Vrouwen, is verheugd dat ze eindelijk een sponsor op het shirt heeft. “Het is wel kaal dat er niets op je shirt staat. Dat hoort niet bij een club die hoog aangeschreven staat in het Nederlandse vrouwenvoetbal. Het hele team is enthousiast dat dit initiatief op ons pad komt. Wij zijn vrouwen met een passie en ik ben blij dat wij met ons team aan de zichtbaarheid van dit unieke concept kunnen bijdragen. Ik hoop dat meer vrouwen hun ambitie uitspreken en hun passie volgen, en dat we als regio gaan samenwerken op dit onderwerp.”

Over Stichting Vrouwelijk Talent Twente
Future of Twente is opgezet door tien vrouwen die in het najaar van 2020 bij elkaar kwamen en allen werkzaam zijn in Twente. Daarnaast hebben ze een gemeenschappelijk doel: ervoor zorgen dat vrouwen in Twente de kansen in hun leven pakken én het Twentse bedrijfsleven stimuleren de vrouwen die kansen te bieden en hen te ondersteunen op hun weg naar de top.